DO-IT

Dialogkampagne, idé, modellervoksfilm, kampagnemateriale

Opgave: Skab flere tilmeldinger til en test, der kortlægger dine IT-færdigheder, samtidig med at det ikke virker “farligt”.  DOIT er et testværktøj, som er udviklet specielt til statslige virksomheder og rettet mod deres behov. Værktøjet kortlægger de ansattes IT-færdigheder, og giver derved mulighed for systematisk kompetenceudvikling. Til fordel for brugeren og for arbejdspladsen.  Udfordring: Et program, der viser dine udfordringer kan virker angstprovokerende for nogle, som derfor afholder sig fra en evt. test. Derfor var det vigtigt at kampagnen var så ufarlig som muligt.  Ved at benytte humor og en afvæbnende form, som en modellervoks film er sikrede vi en tryghed omkring testen og muligheden for at holde folks opmærksomhed i så lang tid at trygheden ved testen er umiddelbar. Humor er tit den korteste vej for svære budskaber.

Resultat

Filmen blev sendt til at relevante modtagere på DVD og blev også gjort tilgængelig på nettet. Modtagelsen af filmen var over al forventning. Og kampagnen har som helhed haft stor succes og skabt en stor stigning i antal IT-testede i staten og dermed skabt endnu bedre forudsætninger for målrettet kompetenceudvikling. Så formålet må siges at være opfyldt…